poniedziałek, 16 września 2013

Wyprawka - jesteśmy na finiszu :)

Pamiętacie moją listę wyprawkową? Właśnie kończę ją kompletować. Czy lista się przydała?
Oczywiście, że tak- bez niej niej nie miałabym pojęcia, co potrzebne jest dziecku, pozwoliło mi to również lepiej zaplanować wydatki..
Większość rzeczy kosmetycznych kupiłam przez Allegro- u jednego sprzedawcy. Ja wybrałam tego.
Dzięki temu oszczędziłam czas, tylko raz zapłaciłam za dostawę i otrzymałam zamówienie bardzo szybko.


Co już mamy:
1. Pampersy rozmiar 1 ( 3 paczki) - wiem, że to mało ale to akurat można szybko dokupić
2. Płyn do prania i płukania Dzidziuś - wcześniej miałam Lovelę ale ten ładniej pachnie
3. Kosmetyki do pielęgnacji niemowlaka firmy Flos lek- płyn do mycia emulsja do smarowania i krem przeciw odparzeniom. Do stosowania od pierwszych dni życia.
4. Wkładki laktacyjne
5. Podkłady na łóżko
6. Dwie butelki Tommee Tippee i pojemnik na suchy pokarm
7. Frida aspirator do noska i sól morska
8. Szczoteczka  i grzebyk do włosów
9. Nożyczki  cążki i pilnik do pazurków
10. Majtki jednorazowe
11. Gaziki i płatki kosmetyczne
12.Pieluchy tetrowe ok. 20 sztuk
13. Podkład pod materacyk do łóżeczka
14. Nakładki na piersi
15. Nakładka na toaletę- Toiletka - korzystam całą ciążę w publicznych WC
16.  Podkłady Hartman- takie duże podpaski ;)
17. Woreczki na pokarm
17. (zdublowałam numerki przepraszam ;)) Smoczki
18. Maści- Linomag, i krem na sutki Madela
19. Płyn do mycia i krem do smarowania Nivea - od pierwszego miesiąca
20. Chusteczki nawilżane- mamy ok. 10 paczek
 







Mamy też
Wanienkę, 3 sztuki myjek i dwa ręczniczki z kapturkiem 
Jeden rożek
6 szt śliniaczków
Ogromną ilość ubranek :)


 Potrzebujemy dokupić:
Oscenisept lub spirytus - do dezynfekcji pępka
Szczotkę do mycia butelek
Śpiworek do spania
Kombinezon zimowy

Z rzeczy większych posiadamy też:

1. Śpiworek do wózka/ nosidełka
2. Kołderkę i ochraniacz do łóżeczka
3. Trzy miękkie kocyki
4. Prześcieradło do  łóżeczka ( czy jedno do za mało? )
5. Nosidełko (od 3 miesiąca) -prezent


 W prezencie od znajomych  dostaliśmy również:


 Potrzebujemy dokupić-  wózek :)

 Uff trochę tego jest prawda? Dziecko nie jest tanie oj nie :) Dlatego, warto zacząć przygotowania wcześniej i nie zostawiać zakupów na sam koniec ciąży. Wtedy rozłożymy sobie ten wydatek w czasie i zakupy będą naprawdę cieszyć!
 Jeśli coś przegapiłam czekam na wasze rady w komentarzach! Kiss!


28 komentarzy:

  1. Myślę, że dojdziecie sami co jest Wam potrzebne, a co zbędne :)
    My w tej chwili używamy Pampersów, krem do pupy bardzo rzadko, płyn 2 w 1 do kąpieli, patyczki z ogranicznikiem, noska już tak często nie oczyszczamy. Im bobasek starszy to chyba mniej tego wszystkiego, ale jeszcze zależy czy ma jakąś alergię albo suchą skórę.

    -Pampers Active baby używamy cały czas
    -też używałam wkładek babyOno
    -używaliśmy smoczka Nuk-a (aktualnie Mała nie lubi)
    -Nivea używamy cały czas do kąpieli
    -tak samo cały czas używamy chusteczki nawilżane Bambino

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana zdecydowanie za mało podpasek/podkładów poporodowych, idzie tego baaardzo dużo;) ja zużyłam 5 opakowań Bella Mama - super się sprawdzają. Warto się zabezpieczyć wcześniej i być przygotowanym (mój mąż którejś nocy do apteki gnał w środku nocy ;) ), warto też mieć większe podpaski + normalnych rozmiarów + wkładki higieniczne na kolejne okresy połogu.
    Dużo też się zużywa majtek poporodowych. Miałam różne rodzaje ( te które kupiłaś również), u mnie najgorzej się sprawdzały, jak dla mnie najlepsze były SIATECZKOWE.

    na brodawki pomagał mi Purelan (miałam strasznie popękane, krwawiące, bolące), nie trzeba go zmywać przed karmieniem.

    wkładki laktacyjne - warto zrobić większe zapasy, zużywają się w ilościach hurtowych ;)

    u mnie super się sprawdziła poduszka fasolka do karmienia. nie planowałam tego zakupu, po 1 dniu w szpitalu poleciła mi położna bo miałam problem z ułożeniem Juleczka, 2 dnia już karmiłam z poduszką, używam cały czas bardzo mi pomaga.

    pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale po CC też potrzeba tyle tych podpasek? kupie jeszcze chyba zwykłe bella w razie czego

      Usuń
    2. Tak, po CC również 'leci' podobnie jak po SN:-)

      Usuń
  3. i jeszcze jedno - sól fizjologiczna i waciki jałowe :)(przemywanie pępka, oczu, buźki)

    OdpowiedzUsuń
  4. o mamo... ile tego jest... czy ja to wszystko ogarnę?:/

    OdpowiedzUsuń
  5. i octenisept do pępuszka -najlepszy. Wydaje mi się, że buteleczki tommee tippee są za duże jak dla takiego maluszka, my mamy butelki tej firmy jednak w najmniejszym rozmiarze i są idealne. Poduszka rogal- nie wyobrażam sobie karmienia bez niej. Na pupencję w razie odparzeń polecam niezawodny sudocrem, u nas limomag na dłuższą metę nie zdaje egzaminu.
    U nas pampersy i chusteczki najlepsze huggies, najgorsze pampersy to niestety te oryginalne, jedna pieluszka i już czerwona pupka. Dobrze mieć kilka paczek pampersów różnych firm i zobaczyć które najlepsze dla małej pupki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie tez tak slyszalam to samo ponoc z chusteczkami nawilzającymi co dziecko to inna marka lepsza ;)

      Usuń
  6. Co tu dużo mówić - gotowa na poród! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, że ja strasznie upierałam się przy ochraniaczu do łóżeczka (nie wiem dlaczego). Kupiłam go w komplecie z pościelom i tak jak go założyłam to od razu był ściągany. Dziecko było praktycznie całe zastawione. Tak więc teraz leży schowany... Może w przyszłości jak będziemy obniżać materac to spróbuję jeszcze raz.
    Tak jak radzi Sierpniowa Mama zakup sobie Octenisept. Naprawdę się przyda!
    Sól fizjologiczna też była u nas używana.

    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Co do prześcieradeł warto mieć chociaż jeden w zanadrzu. U nas okazało się niezbędne już pierwszej nocy z racji małego 'wypadku' z pieluszką:-)
    Polecam rogal do karmienia. Bez niego u mnie ani rusz.
    Koniecznie majtki siateczkowe. Przepuszczają powietrze a poza tym mają wysoki stan i nie uwierają w ranę po CC.
    Więcej podpasek proponuje. Jestem ponad 3 tydzień po cc i wciąż ich potrzebuję. Choć wiadomo, że już nie kaliber bella mama.
    Sól fizjologiczna. Potrzebna m.in. do noska. Też kupiłam sól morską z fridy ale ją co najmniej po pierwszym miesiącu można aplikować z uwagi na duże ciśnienie jak dla takiego niska małego.
    Maltan super wybór. Goi sutki i nie trzeba zmywać.
    I pampersów 1 wystarczą 3 paczki. Wiele mam zużyło tego rozmiaru tylko jedną paczkę. Szkoda zmarnować pieluszki jak będą za małe, a dwójki mniej więcej się pokrywają wagowo.
    Mam nadzieję, że trochę pomogłam, choć doświadczenie mnacierzyńskie u mnie dopiero raczkuje:-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pampersów 1 nie dokupuj. Trzy paczki to naprawdę dużo. My zużyliśmy 4 paczki,choć ta 4 była już na siłę wymęczona,a zrobiły się dość szybko za małe.
    Majtki jednorazowe najlepsze z siateczki. Przepuszczają powietrze. Warto mieć przynajmniej z 6-8 par takich majtek.
    Prześcieradła warto mieć 2szt na zmianę. Ja kupiłam na allegto takie pokryte od spodu ceratką.
    Ochraniacza w łóżeczku póki co nie używamy, mały śpi na samym prześcieradle, przykryty kocykiem.
    Chusteczki nawilżane podobno najmniej chemii mają huggies zielone. A ja ostatnio robię tak: biorę duży wacik dla dzieci np cleanic i oblewam go wodą z termosu, i mam ciepłą i naturalną chusteczkę, a tych chusteczek paczkowanych używam na wyjścia.
    Jeśli planujesz karmić piersią,to butelek i szczotek póki co potrzebować nie będziesz. Olejku na ciemieniuszkę nigdy nie potrzebowaliśmy, ani przy pierwszym, ani przy drugim dziecku. I nakładek na brodawki także.
    Co mogę polecić to przewijaki jednorazowe np babydream czy bella, idealne na wyjścia, choć w domu też się przydają, jak wietrzymy pupcię i zdarzy się wpadka,to bez obaw można taki przewijak wyrzucić.
    Na odparzenia warto mieć sudocrem, na te już powstałe, a zapobiegawczo jakiś inny krem. U nas z kosmetyki króluje hipp- nie dość że pięknie pachnie,to ma mało chemii.
    Octanisept do pępka najlepszy i do tego patyczki do uszu do obsuszania kikuta. Sól fizjologiczna w ampułkach i gaziki jałowe do przemywania oczu.
    Oj wiele możnaby wymieniać. Ciągle coś nowego jest potrzebne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przewijaki jednorazowe -fajna rzecz dziękuje za wszystkie rady zwłaszcza dot. Ilosci pampersow

      Usuń
    2. Tak, my uzywamy zielonych Huggies'ow i polecamy jak najbardziej :) Jak dla mnie - najlepsze wśród chusteczek nawilzonych - są grubsze niż Pampersa czy Babydream i do tego ładnie pachna :)

      Usuń
  10. Nooo jest tego troche!:)
    Nie pozostaje nic innego jak życzyć szczęśliwego rozwiązania!:) Już niedługo!

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas nawet listy nie pomogły. O wielu rzeczach zapomnieliśmy, a wiele okazało się nieprzydatne. Co na pewno po porodzie, to podpaski, te wielkie poporodowe, a potem zwykłe ale długie. Pieluchy, chusteczki, podkłady na przewijak, kremu na oparzenia nie używamy, ale jakby coś to sudocrem. Octenisept wygodny i przydatny. Łapki niedrapki, ale nie dużo. Nam spokojnie starczyły dwie pary, bo potem Mały zaczął się wkurzać. Czapeczka najprostsza. A cała reszta wyjdzie w trakcie.
    Smoczek u nas przez 2 miesiące był jeden.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to możliwe, że jedno malusie dziecko potrzebuje AŻ TYLE??? I jak to możliwe, że nasze mamy tego nie miały a my przeżyliśmy??? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia ;) mam tylko nadzieje ze dzieki temu bedzie nam troszkę łatwiej. Chociaż powiem ci, ze wlasnie byla u mnie mama oglądała to wszystkie rzeczy i doskonale wiedziala do czego służą powiedziała ze wcześniej to wszystko było w szpitalu. I jeszcze mi dodala do listy kilka rzeczy ktorycb mi brakuje

      Usuń
  13. Mi Maltan bardzo pomógł. No i nie trzeba zmywać przed każdym karmieniem.
    Pampersów 1 zużyłam tylko jedną paczkę, rozmiar 2 -dwie paczki, a potem już rozm. 3. Wy oboje jesteście wysocy, więc podejrzewam, że i Zosia może być duża.
    Do dezynfekcji octanisept najlepszy. Spirytus to się kiedyś kiedyś używało...
    A i zaopatrz się w Tantum Rosa-przyda się po porodzie.

    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wyprawka :)
    Prześcieradełka ze 3 się przydadzą - ulewanie, wyciekające kupki - nie nadążysz prać i suszyć tego jednego...
    Ręczniczki też ze 3 - w pierwszych 2 miesiącach pierze się je po każdym użyciu...
    Octenisept - dla mnie wielkie g, po 8 tygodniach psikania pępuszek nie odpadał i w końcu usunął go chirurg. Wiele osób ma podobne przejścia... Przy Stsiu będzie w użyciu spiryt i niech się ci wszyscy polecający octenisept schowają ;)
    Nakładki na sutki - oby się nie przydały, nie próbuj od razu bo mała nie tknie już potem gołego sutka :) No chyba, że z bólu nie będziesz dawała rady...
    Malantan na sutki - smaruj już teraz 2 razy dziennie sutki, to je zahartujesz i mocno nawilżysz, dzięki czemu nie popękają tak bardzo przy pierwszych dniach mega ssania...
    Kup kapustę i zamroź kilka/kilkanaście liści w zamrażarce - mega pomagają okłady z takich liści na zatory w piersiach przy nawale pokarmu (b. często po 3 dobie).
    Przyda się jeszcze:
    sudocrem na odparzenia,
    Przewijak na łóżeczko/pralkę/wolnostojący (żebyś się schylać przy przewijaniu nie musiała),
    termometr bezdotykowy,
    sól fizjologiczna w ampułkach - do przemywania oczek, noska...
    witamina k+d
    patyczki do uszu dla dzieci
    Klips do przypinania smoczka do ubranka (żeby nie szukać go wiecznie),
    pieluszki flanelowe (do przykrywania - bo grubsze, do opatulania, wyłożenia wózka i wiele innych zastosowań),
    Podkłady poporodowe dla mam np bella Mamma, ale ja polecam baby ono - cieńsze a bardziej chłonne i z klejem,
    Tantum rosa - ale tylko po porodzie siłami natury,
    kółko do siadania - też przy porodzie naturalnym, bo krocze boli...

    OdpowiedzUsuń

Podoba ci się ten wpis? Powiedz nam o tym lub kliknij nam lajka! :)

Zobacz jeszcze..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.header-inner .widget div, .header-inner img { margin-left:auto; margin-right:auto; } ul { width:850px; float:left; margin:0 auto; text-align:center; background-color: #fff; padding: 2px 0 4px 4px; border: 0px solid #000; overflow:auto; }