wtorek, 21 stycznia 2014

Powrót do formy- jak to było ze mną...


W moim przypadku powrót do formy trwał trzy miesiące. Nie wróciłam jeszcze do wagi sprzed ciąży, ale tyle potrzebowało moje ciało aby się zregenerować. nie pisze tego aby się przechwalać bo nie ma czym. poza tym w żaden sposób nie przyczyniłam się do tego stanu. 
Robię ten post po to, aby pokazać,  że ciąża to nie koniec świata i nie zawsze oznacza ona pożegnanie z figurą. 
W ciąży ważne było dla mnie smarowanie ciała balsamami, aby pozostało elastyczne  i każdemu to poradzę.

 Tak wyglądałam dzień przed pojawieniem się na świecie mojej córy.  Musicie wiedzieć, że nigdy nie byłam przesadnie aktywna fizycznie

Ciąże zaczynałam z wagą 65 kg przy wzroście 182 cm. Kończyłam ja z wynikiem 85 kg.


39 tydzień ciąży
Moja ciaza trwała 39 tygodni i została rozwiązana cesarskim cieciem 17 pazdziernika 2013.
 Poniżej możecie zobaczyc jak wygladala moja blizna oraz brzuch po ok miesiacu od zabiegu. W szpitalu spadło mi 10 nadprogramowych kilogramow, a sama blizna zagoiła się momentalnie. Fizycznie po miesiącu już jej ni odczuwałam... 
Zostało jednak trochę nadprogramowej skóry w kilku miejscach  a szczególnie na brzuchu.
Brzuch - rano płaski, w ciągu dnia napełniał się jak woreczek.. Kilka dni po szpitalu byłam bardzo szczupła.  Był czas, że ważyłam mniej niż przed ciążą. Myślę jednak, że było to spowodowane pewnym odwodnieniem organizmu i ogólnym osłabieniem, bo jedząc normalnie w domu szybko nadrobiłam 7 na plus.


1 miesiąc po CC


Obecnie brakuje mi 5 kilogramów do swojej wyjściowej wagi. Nie spędza mi to jednak snu z powiek, bo dobrze czuję się w swoim ciele. Ciąża a może to że jestem mamą dodało mi pewności siebie, jakiej nie miałam nigdy przedtem!
Ciało ujędrniło się  i z dnia na dzień jest w coraz lepszym stanie....
Nie  stosowałam jeszcze żadnej diety ponieważ karmię piersią. Temu też przypisuję zasługę mojego  łagodnego powrotu do formy.  Tak wyglądam teraz- trzy miesiące od zakończenia ciąży. Chciałabym stracić jeszcze te pięć kilko bo mam świadomość, że kiedy przestanę karmić  zachowanie dobrej figury  znowu będzie wymagało wysiłku....

3 miesiące od zakończenia ciąży




 W ujędrnianiu ciała pomagają mi:
wszelakie peelingi do kąpieli
oraz
kremy ujędrniające Ziaja mama

59 komentarzy:

  1. Zazdroszczę :) Mój brzuch niedługo przed porodem cały "popękał", mimo że przez całą ciążę używałam olejku przeciw rozstępom. Myślę jednak, że to zasługa moich genów i tego że synek był duży (4 kg, 58 cm).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam ci się ze mi popekaly za to piersi... ale licze a to ze z czasem rozstepy zbledna.

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję, bo póki co bikini bym nie założyła :P

      Usuń
    3. Paula ba szczęście do lata jeszcze trochę czasu:)

      Usuń
    4. Może uda mi się to jakoś do tego czasu unieszkodliwić :P

      Usuń
    5. Też mi popękał brzuch i to cholernie, przez problemy z nerkami niecały tydzień doszło mi 10 kg. A w szpitalu nie miałam głowy do smarowania się... I brzuch mam tragiczny... Za to dodatkowe 20 kg zeszły mi w dwa tygodnie ( nasza służba zdrowia funduje najlepsze wczasy odchudzające ;) )

      Usuń
  2. Mam 3 jeszcze, rozstępów brak, dużo ćwiczę, najgorzej z boczkami, co to za gówno nieusuwalne ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na boczki ;)
      https://www.youtube.com/watch?v=r_J8btnIEKQ

      Usuń
  3. Ja nie mam weny na ćwiczenia cos. .. ale na boczki przy myciu zębów polecam kręcenie biodrami i unoszenie nogi na bok- robie tak juz od paru lat . Jak będziesz systematyczna to szybko znikną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam i dupa, lędźwiowy nie ogarnia. Spalić muszę beztlenowo ;)

      Usuń
    2. Polecam kręcenie hula hop, ale nie takim dla dzieci, bo efektów nie będzie. Mówię o hula ważącym powyżej 1,5kg. Zaczęłam ćwiczyć i po 2 tyg były już efekty. Niestety wyjazd do Pl i systematyczność poszła w las.

      Usuń
    3. Podpisuje sie:) Dlugo przed ciaza kupilam sobie takie hula hop, ciezkie z kulkami w srodku. Cwiczylam tak dla siebie, bo kazdej z nas zdarza sie "odlozyc" troszke boczkow na czarna godzine;) Rano i wieczorem po 15 min, i juz po poltorej tyg. widzialam efekty. Jest naprawde genialne:) Moje teraz czeka schowane w szafie az moja fasola sie urodzi i bede startowac:) Pozdrawiam mamy:)

      Usuń
  4. Super wygladasz, ja niestety mam maly problemi z rostepami, ktore pojawily mi sie jak na zlosc w 9 miesiacu ciazy, ale rowniez cwiczyc mi sie wogole nie chce zeby sie doprowadzic do porzadku :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to ja po prostu nie mam kiedy ćwiczyć ;)

      Usuń
  5. Ja tez jestem leniwcem jeśli chodzi o ćwiczenia, a boczki moja zmora! W sumie wazę tyle co przed ciaza, tyle ze na początku ciąży schudłam prawie 5 kg :) i tyle bym chciała ważyć! A ty wyglądasz super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę ze boczki to zmora każdej z nas. A może za bardzo się przyjmujemy... ;)

      Usuń
  6. ja zaczelam z waga 58 ...ciaze konczylam z 73...po porodzie -10kg. czyli zostalo 5...3,5m po porodzie 3kg. i waga stoi w miejscu chociaz powiem szczerze ze jem duuuuzo mniej i cwicze:(((( nie karmie....ale rozstepa zadnego nie mam.....ale celulit MEGAAAAAAA helpppppp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie karmisz to smaruj się antycellulitami! Polecam serie z bodyshop

      Usuń
  7. Ja karmilam piersia coreczke 8 miesiecy i do formy doszlam mysle ze głownie dzieki wlasnie karmieniu w tempie ekspresowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę ze moglas tyle karmić. .. ja czuje że pokarmu coraz mniej z dnia na dzień

      Usuń
  8. Jak ja Ci zazdroszczę brzucha! :D Też miałam cesarkę, ale kilogramy nie spadły tak szybko.. W 8-9 miesięcy od porodu uzyskałam wagę sprzed ciąży, ale nie figurę... Pozdrawiam i zapraszam do nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie kwestia predyspozycji skory do obkurczania się....

      Usuń
  9. Wow, super wyglądasz. U mnie powrót do formy wciąż trwa. Cieszę się tylko, że ominął mnie problem rozstępów. Niemniej dziś 5 miesiąc po porodzie mój brzuch wygląda jak Twój po miesiącu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest tak źle! Przyjdzie wiosna zaczniemy maratony z wózkiem i wszystko zejdzie :)

      Usuń
  10. Jestem po dwóch operacjach ginekologicznych (jednej cięcie normalne/drugiej cięcie laparoskopowe) i powiem szczerze,że bliznę miałam takiej samej wielkości jak Ty (minęło parę lat i jeszcze bardziej się zmniejszyła).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to ciesze się ! Mam nadzieje ze i moja się troszkę zmniejszy...

      Usuń
  11. Uważam, że pojawianie się rozstępów w ciąży jest uwarunkowane genetycznie i w dużej mierze zależy od indywidualnej kondycji skóry. Przyznam szczerze, że niewiele robiłam w ciąży, by im zapobiec, zwyczajnie balsamowałam się raz dziennie, tak jak to czynię na co dzień. Miałam to szczęście, że nie dorobiłam się żadnego rozstępy, mimo iż zaczynałam ciążę z wagą 52 kg, przytyłam 13, a młody miał 4300, więc nieźle mnie rozpychał :) Znam jednak wiele dziewczyn, które mimo zapobiegania, wręcz obsesyjnego, nie uniknęły rozstępów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Blizna jeszcze zdecydowanie się zmieni, u mnie niespełna dwa lata od cc jest to cieniutka, biała, zupełnie nierzucająca się w oczy kreseczka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyglądasz! Ja obawiałam się "kieszonki" zamiast brzucha po porodzie a okazało się, że mój brzuch wcale tragicznie nie wyglądał. Wiadomo, jest co zrzucać, bo finiszowałam z podobnym przyrostem wagi, ale widzę, że nawilżanie brzucha/ciała przyniosło dobre efekty. Używam teraz pas poporodowy i liczę, że brzuszek wkrótce będzie jak przed ciążą ;) Dwa tygodnie po porodzie i już -8 kg ;) Reszta myślę, że jakoś też pójdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ze pójdzie tylko nie objadaj się herbatnikami jak ja ;)

      Usuń
  14. 3 miesiące po porodzie i nie widać, że byłaś w ciąży, wyglądasz świetnie. Mam nadzieję, że mi również uda się równie szybko wrócić do wyglądu sprzed ciąży.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna notka - jak zawsze zresztą :) Wyglądasz naprawdę rewelacyjnie! I ważne, ze dobrze się czujesz w swoim ciele. Ja liczę na to, że kilometrowe spacery z wózeczkiem pozwolą w miarę szybko wrócić do formy i poprawić kondycję (która i przed ciążą kulała... ). Póki co dalej rośniemy. Jeszcze 3(?) tygodnie :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgubisz, spokojnie to dopiero 3 miesiące po porodzie, nie ma się z czym spieszyć. Ola ja czytałam kiedyś, że balsamy aż tak nie pomagają albo w ogóle nie pomagają. Smarowałam się Pharmaceris przez całą ciążę i rozstępów brak, ale to kwestia genów myślę. Na piersiach za to są delikatne, ale wydaje mi się, że jak się karmi to tym bardziej będą. Co do blizny to nie wypowiem się, bo ja siłami natury.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę super wyglądasz... Jak ty to robisz? Wyglądasz jak byś już dawno urodziła. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już ponad 7 miesięcy po porodzie i niestety już tak różowo nie jest. U mnie były mega rozstępy...i te pozostaną na wieki! No i nadal ta skóra jakaś beznadziejna...Bikini to ja chyba na długo odłożę na bok!

    OdpowiedzUsuń
  19. Olka ile waży twoja Zosia? Bo ją też miałam takie wrażenie jak Ty że moja Olenka nie dojadą i okazało się że troszkę za mało waży ...
    P.S. Nie miej mi za zle że zapytałam. Bo to nie znaczy że u was musi być to samo:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana obecnie zoska waży 6 kilo.

      Usuń
    2. To super:* bo nasza waży wlasnie 5.300 (waga urodzeniowa-3.500, urodziła sie dzień po Zosi) i sie dokarmiamy

      Usuń
    3. Ja mam małego żarliwa po prostu

      Usuń
  20. olu,
    stosowalas diete przeciez:)
    piszesz o tym jedzonku na blogu:)
    czyli jedzenie zdrowo i kolorowo:)

    ladnie wracasz do formy, a córką piękna, poważnie, wspaniała mała lalecza:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądasz super:) ja urodziłam dwa tygodnie po Tobie, wyglądam podobnie, zostało mi 3 kilo to wagi sprzed ciąży. ale mam nadzieję, że będę ważyła jeszcze mniej:j) zniknęła Ci kreska na brzuchu? bo u mnie cały czas widoczna;/ no i niestety kilka rozstępów no i blizna po cc... ale wierzę, że się ładne zagoi. smarujesz ją czymś? u mnie też mleczka coraz mniej:( a widzę dokładnie, bo odciągam małej- nie chce jeść z cyca

    OdpowiedzUsuń
  22. Musze przyznać, że 20 kg to dużo i przeraża mnie to..przed chwilą czytałam na innym blogu, że dziewczyna utyła tylko 7,5 kg ;) wiadomo, że każdy jest inny..

    ale faktem jest to, że po 3 miesiącach wyglądasz genialnie, brzuszek masz tak jędrny jak nie jednak sportsmenka! Pogratulować !

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jestem dopiero 2,5 tygodnia po cesarce, więc wyglądam podobnie, jak Ty po miesiącu. Mam nadzieję, że w dalszym etapie uda mi się osiągnąć stan, jak u Ciebie obecnie. Waga spada dość szybko, więc powinno się udać i postaram się zmobilizować do ćwiczeń:)
    Nominowałam Cię do Libster Blog Award. Jak będziesz miała czas, to życzę udanej zabawy:) Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytam właśnie Twojego posta zajadając się faworkami :) Za dwa miesiące czeka mnie cesarka więc marzy mi się taki super powrót do formy. Powiedz mi proszę co sądzisz o ściąganiu brzucha bandażem elastycznym zaraz po cesarce, słyszałam opinie, że łatwiej jest wtedy chodzić, wstać z łóżka itp. Zastanawiam się tylko czy to wykonalne jest, przecież taka rana po cięciu to chyba boli jednak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam ci tego zreszta zobaczysz sama rana boli i nawet gumka od majtek przeszkadza cholernie! Trzymam za ciebie kciuki i pamiętaj ze ból minie a im szybciej go "rozchodzisz" tym lepiej...

      Usuń
  25. Ola pięknie dochodzisz do formy :) Uważam, ze i tak bardzo szybko, gdyż cesark, to jednak ingerencja w organizm i w tym przypadku dla ciała to mega wyzwanie wrócić do formy. Nie dość, że dochodzi do siebie po ciąży, to jeszcze po opercji. Także gratuluję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem i cieszy mnie to ze tak szybko sie regeneruje. Może to kwestia wieku w końcu nie jestem jeszcze taka stara ;)

      Usuń
  26. Kurcze jakbym czytala o sobie. Przed ciaza wazylam 66 kg w dniu porodu 85. Tez mialam cc. Miesiac po proodzie zostalo mi 5kg ale nadal zostal mi brzuszek a wlasciwie wielki flak ale nie jest zle. Czekam wiec do 3 miesiaca, pocieszylas mnie ze wtedy nei bedzie juz tej faldki na brzuszku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. świetnie wyglądasz, ja mam zaplanowany ślub na 3 miesiące po zakończeniu ciąży i mam nadzieję, że równie szybko uda mi się zbić tyle kilogramów ( do tej pory przytyłam już 18).
    http://swiat-mimi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. 35 yr old Executive Secretary Danny Ramelet, hailing from Keswick enjoys watching movies like Downhill and Handball. Took a trip to Carioca Landscapes between the Mountain and the Sea and drives a Ferrari 410S. Kliknij ten link

    OdpowiedzUsuń
  29. Nice Post, Thanks for alot of information from it oferta kredyty

    OdpowiedzUsuń

Podoba ci się ten wpis? Powiedz nam o tym lub kliknij nam lajka! :)

Zobacz jeszcze..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.header-inner .widget div, .header-inner img { margin-left:auto; margin-right:auto; } ul { width:850px; float:left; margin:0 auto; text-align:center; background-color: #fff; padding: 2px 0 4px 4px; border: 0px solid #000; overflow:auto; }